.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بنا داریم بودجه فرهنگی مازندران را تقویت کنیم

استاندار مازندران با بیان اینکه بنا داریم بودجه فرهنگی مازندران را تقویت کنیم، گفت: اگر موضوع کتابخوانی ترویج شود کتاب هم در سبد هزینه خانوار قرار می‌گیرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب استان مازندران اظهار داشت: امروز تریبون نمازهای جمعه و جماعات ما به ترویج کتاب و کتابخوانی می‌پردازد.

وی با اشاره به اینکه امام جماعت با مردم با کتاب سخن می‌گوید، تصریح کرد: این سرمایه گران‌سنگی است که همه سرزمین‌ها و فرهنگ‌ها از این موهبت بهره‌مند نیستند.

طاهایی با بیان اینکه این مکتب به برکت قرآن پیش پای بشر گشوده شده است، ادامه داد: معجزه ماندگار پیامبر خدا کتاب است.

وی بیان کرد: در قرآن کریم، پس از سوره حمد و در ابتدای سوره بقره سخن از کتاب آمده است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه به دلیل فقر مرکز نمایشگاهی در مرکز استان به ناگزیر، نمایشگاه را در محل فعلی برگزار می‌کنیم، گفت: امیدوارم این نمایشگاه به توسعه فرهنگ کتابخوانی که دغدغه مقام معظم رهبری است کمک کند.

طاهایی با بیان اینکه امروز در سایه‌سار رهبری هستیم که فرمودند «بیش از هزاران رمان خواندم» یادآور شد: نمایشگاه باید سبب‌ساز تربیت نشر و ناشران باشد.

وی با اشاره به اینکه مازندران نویسندگان جوان زیادی دارد که با توشه اندک فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هنوز نتوانسته‌ایم به نویسندگان، ناشران و محققان توجه ویژه داشته باشیم.

طاهایی با بیان اینکه امسال مبلغی را برای حمایت از ناشران و اصحاب قلم در نظر گرفتیم، اظهار داشت: این بودجه غیر از فعالیت‌های نمایشگاهی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 50 میلیون تومان به اهالی قلم تخصیص دادیم، اضافه کرد: در تخصیص اعتبار دوم فرهنگی هم مبلغی را برای اهالی قلم لحاظ خواهیم کرد.

طاهایی گفت: باید در حوزه حمایت از ناشر و کتاب و ترجمه اقدام کنیم، یادآور شد: اعطای تسهیلات را برای اهالی قلم در نظر داریم ولی در آینده کمک‌ها باید بلاعوض باشد.

وی با بیان اینکه بنا داریم بودجه فرهنگی را تقویت کنیم، بیان کرد: اگر موضوع کتابخوانی ترویج شود کتاب هم در سبد هزینه خانوار قرار می‌گیرد.

طاهایی با اشاره به اینکه برخی خانواده‌ها مبالغی را برای مسائل ناچیز می‌پردازند، خاطرنشان کرد: اما برای حوزه کتاب آن اندازه اهتمام نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه باید در این حوزه وارد شود، ادامه داد: تریبون‌های نماز جمعه و مناسبت‌ها باید به این موضوع تاکید کنند.

طاهایی با اشاره به اینکه نباید فقط به تعداد عنوان منتشر شده توجه داشت، گفت: تعداد تیراژ کتاب هم باید مدنظر قرار بگیرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.093 seconds.